Uppbyggandet!

Uppbyggandet! Alltid detta perspektiv! tänker jag där jag promenerar med min kamera, en dag för någon tid sedan!

Uppbyggandet! Alltid detta perspektiv! tänker jag där jag promenerar med min kamera, en dag för någon tid sedan!

Det mesta ska göras uppbyggligt i barns lärande processer tänker jag. Det är förödande inställning att nedmontera barns lärande genom att ständigt och ensidigt betrakta deras kunskaper utifrån en bristsyn.

Barn är lärande! tänker jag alltid. Oavsett vad de lär sig så lär de sig alltid. Det lilla barnet lär sig en hel massa innan det kommer till skolan. Väl i skolan kan dessa kunskaper sättas under lupp.

Jag vill att skolan ska verka adderande, tilläggande, uppbyggande och framtidsutsiktande.

Så förhåller jag mig till det hela!

Anne-Marie

This entry was posted in Barns rättigheter, Formativ bedömning, Styrdokumenten and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.