Lärandet som inte är målstyrt – lärandet har med livet att göra!

Lärande pågår hela tiden. Också lärandet inte alltid kan infångas i ett mål. Det är viktigt att ge eleverna möjlighet att få syn på sitt lärande i ett vidare perspektiv. Att man lär sig att nya maträtter, lär sig ett främmande ord som inte syns i kunskapskraven, att lära känna en ny kompis, att lära sig balansera på ett litet staket, att lära sig en ramsa av en kompis, att lära sig dra slutsatser av något som man förstod när man såg det i ett annat sammanhang, att …

This entry was posted in Läraryrket och lärarrollen. Bookmark the permalink.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>