Elevens behov av stöd – uppmuntrarstöd

Det verkliga behovet av stöd elever behöver är uppmuntrarstöd. Jag vet att de behöver annat stöd också. Men jag tycker det finns för lite uppmuntrarstöd. Så tänkte jag när jag satt och tänkte för mig själv.

Anne-Marie

Det här inlägget postades i Barns rättigheter, Skolorden, Skolrättigheter, Styrdokumenten och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 svar på Elevens behov av stöd – uppmuntrarstöd

  1. mie skriver:

    Att uppmuntra kan ge oanade resultat. Det lockar fram viljan att åstadkomma långt mer än vad jag trodde mej själv kunna. Ärliga komplimanger har samma effekt och är underbara att GE o. FÅ. Det skall ske varenda dag, gärna fler ggr/dag. Anne-Marie, DU kan ge medmänniskor uppmuntrarstöd. Jag gillar dej,din blogg och din generositet.
    Uppmuntrarstöd är väl ändå en självklarhet i skolan??!!

  2. Anne-Marie skriver:

    Tack minMievän, jag tror att vi kan bli bättre på uppmuntrarstöd. Mycket, mycket bättre. A-M

  3. Lotta skriver:

    Elever är bra på att se igenom slentrianuppmuntran. De vill veta VAD som är bra/bättre och HUR vi har kunnat se det. (Genom att ge dem detta håller vi det dagliga bedömarögat lite mer öppet, tror jag.)

  4. sspirit skriver:

    Kan vi hitta ändra sätt att förverkliga uppmuntrarstödet än ”vad du är duktig!” mantra i förbifarten?

  5. Jaana skriver:

    Uppmuntranstöd är det bästa stödet!

    Men sen funderar jag över beröm – det har du tänkt och skrivit om, det ska jag leta reda på, för jag behöver tänka mer om det! Jag hade en elev som ville att jag skulle ge stjärnor som belöning för uppförande … det blev en liten ”intressekonflikt”, eller rättare sagt inre konflikt; jag ritade stjärnor, men mycket motvilligt.

  6. Anne-Marie skriver:

    Jag skriver gärna om berömmet och tankarna kring det… jag ska fila på ett inlägg. A-M

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.