Jag log då ni satte igång era diskussioner. De om en-minuters-mummel. Jag föreläste om de fyra perspektiven i läroplanen. Och när jag hörde och lyssnade in er står jag fast vid att det femte perspektivet fortfarande saknas – det metakognitiva. Tack alla för en mycket pedagogisk diskussion.
Här är jag. Hej HOPP!
-
Senaste blogginläggen:
- Om biblioteken och samhällets bokhyllor! 2022-04-30
- Allt det där vi läser men inte talar så mycket om 2022-04-30
- Konflikten på skolgården 2022-04-29
Kategorier
Korlingsord på Twitter
- Sonja hälsar: https://t.co/iZrcGsuBmx about 1 hour ago from Twitter Web App
- Spelar schack. Motståndaren matt. https://t.co/9Roahv3yH9 about 2 hours ago from Twitter for iPhone
- @opedagogen @c_lofving Underbart. Jag minns. about 2 hours ago from Twitter Web App in reply to opedagogen
Artiklar på andra ställen:
OM ATT STAVA RÄTT:
https://skolvarlden.se/artiklar/konsten-att-ratta-ratt-anne-marie-korling-om-att-utveckla-stavning
https://news.cision.com/se/gothia-kompetens/r/fran-stavfel-till-stavratt---ny-bok-av-anne-marie-korling,c3327044
https://www.svd.se/smartaste-sattet-att-retta-ett-stavfel
Arkiv
TOMAS TRANSTRÖMER:
"Uppdrag: Att vara där man är".Lev Vygotskij:
Talspråket är alltid begripligt för barnet; det uppstår ur ett levande umgänge med andra människor, det är en fullkomligt naturlig reaktion, barnets reaktion på vad som händer omkring det och berör det.
Tack för en mycket inspirerande föreläsning! Och härligt att det finns mer material från dig som man kan ta del av! Funderar på om du har något bra tips på hur man ska hinna dokumentera deras muntliga prestationer under eller efter lektioner, det skriftliga kan man ju göra lite mer i lugn och ro under eller efter lektion. Katarina
Jag har massor av förslag hur man följer undervisningen, lärande och det under det att det äger rum. Det är en annan föreläsning. Tack för gensvar.
Tack ska Du ha! Idag är jag många funderingar och idéer rikare. Du är en sann inspiratör! Tack också för ditt ständiga barnperspektiv.