Att låna relation till

Lärandet handlar om relationer. Relationer till en person som gör det man ska lära sig. Relation till innehållet och relation till känslorna. Det handlar också om att läraren visar att läraren har en relation till ämnet så att eleverna kan låna kraft av lärarens intresse. Jag frågade en person varför hon hade lärt sig. Hon berättade att läraren var så intresserad av det läraren höll på med och var så nära sitt ämne så det var nästan omöjligt att inte bli intresserad. Dessa relationer lär och när varandra. Jag har en relation till orden, genom orden kommer jag nära elevernas relationer till orden och så har vi lärt varandra och sett varandra. Vi kan bekräfta genom våra innehåll.

Det här inlägget postades i Kommunikationen, Läraryrket och lärarrollen, Lektioner och lektionsförslag. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.