Klassrumsfotografering i en skola Johannesburg

Körling fotograferar 2010Körling fotograferar 2010Körling fotograferar 2010Körling fotograferar 2010Körling fotograferar 2010Körling fotograferar 2010

Körling fotograferar inte, det gör någon annan, härligt tänker A-M 2010

Jag tycker fotografierna talar för sig själva. Nyfikenhet syns, vilja att lära likaså, mod att pröva, och lycka att få ingå, vara, ha redskap att, få tillåtelse att försöka! Och resultat – ja, det blir det alltid. Sen är det vi utanför alltsammans som tror oss ha makten att avgöra hur bra det hela blev. Det tycker jag är förmätet. Stunden, glädjen, viljan, modet, närheten, skrattet, försöken, lusten… den kan ingen, ingen, ingen ta ifrån oss som var där och delade detta lärande.


Anne-Marie

Det här inlägget postades i Autodidakten, Barns rättigheter, Läraryrket och lärarrollen, Strategier, Styrdokumenten, Värdegrunden och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 svar på Klassrumsfotografering i en skola Johannesburg

  1. Underbara, får jag låna ett till min blogg? Snälla?

  2. Anne-Marie skriver:

    Så klart du får – skriv vackert, framtidshoppfullt, nyfiket, för det är just vad dessa barn visade mig. Allt annat är onödigt. Allt annat är tröttsamt. Och så ska vi kämpa för att världen blir en kommunikativ värld… för vi kan göra massor tillsammans via interaktivitet. Inkludera mera! Stora möjligheter ser jag. A-M

  3. Pingback: Att upptäcka, undersöka, utforska

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.