Modella undervisning med lärare

Så här har jag gjort de sista gångerna jag blivit inbjuden att visa och föreläsa mina undervisningar. Jag har gjort dem med lärarna. De har fått vara elever, välkomnas in i klassrummet. Jag har visat hur jag startar upp en lektion och hur jag gör eleverna delaktiga. Jag gör det mycket noggrant. Jag bryter vid varje nytt moment för att klargöra vilken teori jag bygger upp tänket kring, knyter an till läroplan och kursplan och hur själv alla är välkomna att vara just den de är. Jag har modellat ett mycket tydligt fokus.Naturligtvis synliggör jag formativt förhållningssätt och utvärderingens betydelse. Det är mycket man kan göra som lärare. Om detta kan jag tala noggrant och mycket.

Jag har genomfört detta två gånger. Och jag tror jag kommer att gestalta lärarrollen, undervisningen och förhållningssätt genom ett mycket tydligt fokus. Jag tror på mitt HUR kring läroplanens VAD och VARFÖR. Jag vill att vi lärare strävar efter att värdigt och medvetet befolka detta hur.

Anne-Marie

Det här inlägget postades i Föreläsningar jag ger, Läraryrket och lärarrollen, Styrdokumenten, Värdegrunden och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 svar på Modella undervisning med lärare

  1. Plura skriver:

    Spännande, du är en läroplansutvecklare med HUR fokus. Toppen tycker Plura.

  2. Anne-Marie skriver:

    Det är riktigt, riktigt innehållsrikt det jag gör. Dessutom kan vilken lärare som helst sedan genomföra det jag visar och låter lärarna processa. A-M

Kommentarer är stängda.